Цветето


х

цветето не е цвете само когато цъфти

когато всеки ще посочи ето цвете

а цвете е и когато е само една 

гола пръчка без листа и без цвят която 

никой не поглежда никой не иска да погледне

защото какво красиво има какво

необикновено в една гола пръчка

която миг подир миг прави в себе си 

цветето някак на тъмно без никой 

да знае никой да вижда това 


х

колко са разплакващи направо трогващи дълбоко 

дълбоките думи дълбоките песни но защо след тях настъпва

същата равна еднаквост и пустота че даже по-голяма пустота 

след летежа нагоре във въздуха с дълбоките кухи думи


х

не искам никой да ми стои между големите въпроси

и мен самия да ми посредничи в разбирането на

въпросите на живота а също и на въпросите на смъртта

и нещата между тях да ми стои отгоре и да ми свежда 

разбирането наистина въпросите са проклети

изобщо не са за пренебрегване виждат ми се непосилни 

за глава като моята направо невъзможни изключено е

да мога нещо да схвана камо ли да отговоря

само че още по-непосилно е някой да ме напътства

в това приключение с като че ясен край да ме води

за ръка и плавно да ми обяснява нещата от живота

нещата от смъртта и нещата между тях сякаш 

той си е решил задачата и човешкото 

вече не му е никакъв проблем защото се намира

някъде над него откъдето то може да се направлява 

в желаната посока не ще си спестя този фалшив ритуал

тази блудкава пиеса това което иде от човека

има човешки измерения усетено е с човешки сетива

премислено с човешки разум през който животът е минавал

оставяйки незаличими знаци  оцветеното от живота

какъв отговор е излязлото от човешка уста какво

обяснява какво може да обясни къде гледат очите на човека

докъде могат да видят та да тръгнеш към изхода

по верния път нюанс някакъв това е всичко

което може да остане не цялостна картина

с разположени в перспектива хора и предмети


х

погледнат отстрани светът е дълбок хоризонтално

започва от-незнайно-къде и никъде не свършва

защото хората са наредени един до друг 

както и мислите им думите им и движенията а не са

един върху друг като в обичайната дълбочина

насочена надолу където да лежи някаква основа 

върху която да стои колоната но гледан отстрани 

светът е много по-дълбок бих казал несравнимо 

по-дълбок с наредените едни до други хора

мисли и движения