кога съм цяло


х

надвесено над потока дърво отразява

водата ли слънцето ли

студени пламъци танцуват по ствола 



х

къде свършва Земята и къде започва Небето

можеш ли да посочиш

къде ти е духа къде е тялото



х

наоколо безкрай вътре бездна

отвъд е отсам и няма опора път няма

всяка сутрин едно цвете надига листа



х

наблюдава ли ме някой с тяло ставам тяло

ставам ум наблюдават ли ме с ум наблюдават ли ме с чувство

чувство съм кога съм цяло когато съм никъде



х

за какво е пригодена в сегашния й вид устата

да пие от чучур е пригодена от ручей

бавно течаща вода или струя не много по-обемна

от отвора на устата иначе или разумът ще се удави 

или пък ще се разплиска всичко извън него



х

чел съм че има високи думи дори самите думи съм ги виждал

някъде по страниците на отминалите вече книги чест достойнство

свобода родина и други такива сигурен съм че съм ги срещал но

не знам нищо за съдържанията им не ми е ясно какво означават

и за кого се отнасят имат някак тържествено звучене наистина

малко провинциално малко патриархално като духова музика

неделя следобед в градската градина питам се какви ли са били

хората които са ги изговаряли за какви точно случаи и в какви времена

защото нищо от това тук няма връзка с тези думи нито хората

нито времената сякаш някакъв извънземен се е записал и слушам

речетатива му аз лично а и тези около мен употребяваме други думи

ниски къси и прозирни винаги някак обхождащи и опипващи бих казал

дори предпазливи прелитащи над нещата с лек полъх над повърхността им

една идея над нея не знам как са говорили преди мен къде са дълбали

в нещата защо навътре са навлизали и какво са търсили там като

е ясно че посоката на живота не е вертикалната а хоризонтална

и не проникването е важно а обхващането и за това думите

не трябва да пробиват и сетне да стоят непоклатимо а само да докосват

отминавайки веднага което са докоснали та за това някак тъжно

изглеждат високите думи приличат на отломки от разбил се

в плитчините презокеански кораб